‘Op zoek naar de beste oplossing’

6-klantervaring
“Zeven jaar geleden werd ik slecht- horend. Dieseldoofheid, zo noemde de huisarts het. Dat zou kunnen: ik heb bijna tweeënveertig jaar in een lawaaierige omgeving gewerkt. Maar mijn vader was ook stokdoof, dus ik vermoed dat erfelijkheid ook meespeelt. Maar hoe dan ook, het was knap lastig.”

Jan Koornneef (71) uit Spijkenisse weet nog goed hoe hij merkte dat hij slechtho- rend werd. “Als iemand wat tegen me wilde zeggen, dan moest -ie steeds harder praten. Op het laatste werd het echt schreeuwen. Anders verstond ik er helemaal niks van. En televisiekijken kon ik niet meer zonder on- dertiteling. Nee, het was niet alleen lastig voor mij, maar ook voor Annie, mijn vrouw.”

De huisarts stuurde Jan door naar een kno- arts, die hem vervolgens adviseerde om eens bij een audicien binnen te stappen. Jan en Annie kwamen terecht bij een audicienbe- drijf in de buurt. De winkel maakte deel uit van een landelijke keten, dus dat leek wel een goede keuze. “We werden heel prettig geholpen door de audicien. Ze is vriendelijk en bekwaam. Maar na de tests bleek dat ik een hoortoestel nodig had van een merk dat die winkel niet kon leveren. In plaats daar- van kreeg ik een ander toestel, maar dat was wel een hele dure. Uiteindelijk was ik wel tevreden over de audicien, maar niet over de winkel en het hoortoestel. ” De audicien ging enige tijd later voor zichzelf beginnen. Toen Jan en Annie dat hoorden besloten ze eens bij deze HoorProfs vakaudicien in haar eigen winkel langs te gaan.

“De HoorProfs vakaudicien zit niet vast aan een be- paald merk hoortoestel”

Niet de duurste, wel de beste

“De HoorProfs vakaudicien deed opnieuw een hoortest en ging op zoek naar nieuwe, betere hoortoestellen. Ze wilde me niet het duurste toestel verkopen, zei ze, maar wel het beste. En als zelfstandige HoorProfs vakaudicien zat ze niet vast aan een bepaald merk, dus ik mocht van alles proberen. Sinds een paar weken draag ik een paar hoor- toestellen waar ik nu al veel beter mee kan verstaan. En dan moeten ze eigenlijk nog veel verder afgesteld worden. Echt super.”

Ringleiding

Nieuwe hoortoestellen brachten al een enorme verbetering, maar perfect was het nog niet. “Ik vertelde de HoorProfs vakaudi- cien dat ik moeite had met televisiekijken. Daar had ze wel wat voor, zei ze. Nu heb ik een ringleiding onder het vloerkleed liggen waardoor het geluid van de tv direct op mijn hoortoestel binnenkomt. Ideaal.” “Het is nog wel even wennen met die nieuwe hoortoestellen. Voor mij, maar ook voor mijn omgeving. Mensen zijn gewend om hard tegen me te praten – en dat doen ze dus nog steeds, terwijl dat helemaal niet nodig is. Regelmatig zeg ik: ‘Je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben niet doof’.”

download_klantervaring Download deze klantervaring als PDF

Zoek de HoorProfs vakaudicien bij u in de buurt